Shavatar

de juiste maat

Het is misschien voor de consument een heikel punt om de juiste maat te vinden, maar dat is het evenzo voor de kledingfabrikant. Shavatar van Geert Mertens weet daar nu een mouw aan te passen. Geert Mertens: “Om de juiste maat te bepalen hebben we drie gegevens nodig: de vorm en maten van het lichaam, de specificaties van het kledingstuk en de voorkeur van de consument. Want wat de ene mens een juiste fit vindt, is voor de andere te los, of net te strak.

Wat wij met Shavatar doen, is het visualiseren van de pasvorm. Daarvoor maakt de gebruiker een 3D-bodyshape, een avatar, van zichzelf aan. Dat gebeurt met enkele muiskliks. Het gekozen kledingstuk kan je passen op die avatar. Zo ziet men meteen welke maat perfect zou passen.

Er is meer: klikt de gebruiker een andere maat aan, dan merkt hij/zij meteen waar het te smal wordt of net te los zit. En op die manier kan hij/zij rekening houden met persoonlijke voorkeuren.” Shavatar is een uitstekende tool voor online shoppers, maar kan uiteraard ook in de winkel zelf gebruikt worden. Ook de aankoop van werkkledij verloopt stukken vlotter dan voorheen. Shavatar zet op deze manier in op efficiënter winkelen. En dat zowel voor de consument, als voor het bedrijf dat een bestelling van werkkledij moet maken.

www.shavatar.me